Forum Sesyjne WoD Havoc'a

Zapraszamy do cieni Świata Mroku.

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#1 2014-05-31 10:26:11

Narrator

Narrator

Zarejestrowany: 2012-07-04
Posty: 3150

Informacje i Komentarze

Jak pewno część z was zauważyła, to zrobiłem kilka tematów z jakimiś opisami. Są to "punkty widzenia" - osoby, które odwiedziły miasto w którym odbędzie się PBF. Z czasem będę ujawniał więcej informacji. W tygodniu raz dziennie jeden post do ich tematów, a weekend coś na temat miasta.

Na razie mogę powiedzieć, abyście nie tworzyli postaci, ale możecie się zastanowić. Czasy to lata 70. Miasto będzie leżało bardziej na południu USA, przy morzu. Jeśli przeczytaliście tematy, to wiecie, że jest tam stacja kolejowa, huta oraz kopalnia. Dodatkowo mogę zdradzić, że będzie cyrk, ale tak nie do końca. W PBFie będziecie mogli grać Magami (z Mage the Ascension, angielski revised pod.), Czarownikami (Sorcerer Revised 2000) lub jakimiś śmiertelnikami. W tym ostatnim przypadku mogę pozwolić na łowców, ghoule lub kinfolki (kuzyni wilkołaków, ale dalej ludzie), ale musiałbym być przekonany do tego. Wolałbym, u śmiertelników, widzieć np. uczonych (może nawet z Arcanum, organizacji zbierającej informacje o Świecie Mroku), agentów służb federalnych, członków mafii, detektywów, czy nawet zwykłych śmiertelników. Najważniejsze jest to, że żadna z postaci graczy nie pochodzi z tego "pewnego miasta", a jedynie przybywają do niego w jakimś celu.

Polecam nie robić jednej postaci z kilku podręczników, bo prędzej taką postać wyśmieje. Tylko w pewnych specjalnych przypadkach zaakceptuje używania rzeczy z jednego poda, ale tworzenie postaci z drugiego.

Jeśli macie jakieś pytania, to to jest odpowiedni temat.

Offline

 

#2 2014-06-03 13:33:57

 Oz

Obserwator

Skąd: Nowoczerkask
Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 722

Re: Informacje i Komentarze

Gameplay będzie nastawiony na interakcję pomiędzy graczami? Jak w Chicago?

Offline

 

#3 2014-06-03 14:03:36

Narrator

Narrator

Zarejestrowany: 2012-07-04
Posty: 3150

Re: Informacje i Komentarze

O wiele mniej. Ten PBF bedzie nastawiony na indywidualny horror, spisek, noir, tajemnice i takie tam. Nie zakladam, z e gracze beda wspolpracowac. No ale wiadomo jak jest np w takim Zewie Cthulhu kiedy jest sie sam.

Offline

 

#4 2014-06-03 14:23:02

 Oz

Obserwator

Skąd: Nowoczerkask
Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 722

Re: Informacje i Komentarze

No to kiepsko.

Offline

 

#5 2014-06-03 15:40:08

Ograsek

Obserwator

9852161
Skąd: Hell
Zarejestrowany: 2011-07-10
Posty: 536

Re: Informacje i Komentarze

Czyli można grać razem, ale nie trzeba?

Offline

 

#6 2014-06-03 15:49:54

Narrator

Narrator

Zarejestrowany: 2012-07-04
Posty: 3150

Re: Informacje i Komentarze

Tak. Nie wymagam od graczy interakcji z innymi, ale zawsze pewno bedzie szqnsa.

Czemu kiepsko, Rafale?

Offline

 

#7 2014-06-03 21:37:12

 Oz

Obserwator

Skąd: Nowoczerkask
Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 722

Re: Informacje i Komentarze

Ponieważ to dzięki interakcjom Chicago pozostaje niezapomniane. To pomysł z postawieniem na relacje gracz-gracz (a nie gracz-npc), sprawił że puakaliśmy jak Ogras rozwalił sesje (bo rozwalił a fabuła była liniowa! :<). Simple as fuck, Pawle!

Offline

 

#8 2014-06-03 22:23:02

Narrator

Narrator

Zarejestrowany: 2012-07-04
Posty: 3150

Re: Informacje i Komentarze

Powiem tak. Nie chodzi mi tutaj o całkowite zaprzestanie interakcji gracz-gracz, ale jeśli np. gracz idzie do jednego gracza, a później drugiego i trzeciego i z żadnym tak naprawdę nie nawiązał kontaktu (jak to np. miał Ogras w Miami), to oznacza wstrzymania jego wątku, aż ktoś się zainteresuje. Po prostu będę wymyślał od strony NPC/świata możliwość rozwiązania "problemów", a rozwiązania przy pomocy innych graczy nie będą musem, a możliwością.

Offline

 

#9 2014-06-05 13:36:34

Narrator

Narrator

Zarejestrowany: 2012-07-04
Posty: 3150

Re: Informacje i Komentarze

Jeszcze jedna rzecz - skala swiata magyi dla danej postaci. W skrocie im bardziej zrobicie postac powiazana ze swiatem magii tym magia czesciej i z wieksza sila bedzie sie pojawiac w watkach postaci. Niekoniecznie takich gdzie gracze dzialaja wspolnie. Mozna rzec skala jest: jednorozec, magiczny kon, niezwykly kon, zwykly i "kto zajebal konia?", czyli Mag ze sfera Ducha (mozliwosc spojrzenia i wejscia do umbry), inni Magowie, Czarownicy, nadludzie (kinfolk, ghoul, lowca/czlowiek z mocami) i zwykli ludzie.

Offline

 

#10 2014-06-08 22:47:50

Narrator

Narrator

Zarejestrowany: 2012-07-04
Posty: 3150

Re: Informacje i Komentarze

Kolejne informacje na temat miasta - Rękawica w całym mieście (od gór) jest bardzo cienka. Co to oznacza? Wydarzenia takie jak pojawienie się duchów są o wiele częstsze niż w innych miastach. Do tego dochodzi do kilka innych "specjalnych" wydarzeń.

Miasto jest uważane za jedną z tych wielkich enigm świata. Nikt nie wie co dokładnie spowodowało, że miasto jest takie jakie jest i jak to naprawić, a wielu próbowało, o których słuch później zaginął. Tutaj czas działa inaczej, wydarzenia czasami nie mają miejsc, a znikający ludzie czasami są zapominani. Wizyta w Umbrze jest o wiele niebezpieczniejsza, ponieważ wszystkie manifestacje ludzkich pragnień i dawnych osiągnięć mieszkańców tam się pojawiają. Oznacza to, że duchowy potwór stworzony przez podświadomość i siłę woli zwykłego mieszkańca ma równe prawdopodobieństwo co duchowy przedmiot, stworzony przez jego silne emocje. Często się też zdarzyć może, że takie istoty z Umbry zawitają w mieście. Dodatkowo w Umbrze istnieją miejsca "dawnej świetności", w tym doki pełne turystów, w pełni działający cyrk, zamczysko które zupełnie inaczej wygląda niż dworek Shelby oraz inne miejsca. Może się nawet zdarzyć, że osoba bez Sfery Ducha znajdzie się w takich miejscach przez przypadek.

Oznacza to też kilka ważnych rzeczy - czas i miejsce. Koniec z czekaniem na działania innego gracza, aby mógł kogoś "dogonić". Zgranie się w czasie istnieje, czyli nie oznacza to, że jeśli gracze zaplanowali między sobą plan działania w czasie, to oznacza, że im to popsuje. Miasto też może "zapominać" turystów i "przywracać" mieszkańców. Takie zabezpieczenie. Gracze przestający nagle grać, mogą kiedyś wrócić do gry, ale przez ten czas może się okazać, że miasto zapomniało o tym co zrobili czy kim byli. Wręcz by wracali do miasta z "clean state". Inaczej jest oczywiście z turystami - oni będą was pamiętać.

Jak wspominałem "indywidualni horror" lub dobrze znany "personal horror", chodzi o koniec takich rzeczy, jak branie fobii lub koszmarów, a Narrator o nich zapomina. Zachęcam graczy jednak do tworzenia takich "zepsutych" postaci. Miasto będzie reagowało na wasze wady jak i zalety, więc nie obawiajcie się brać rzadkich wad jak fobie, problemy ze wzrokiem czy inne rzeczy. Można rzec, że dla każdego turysty Shelbyville będzie ich osobistym Silent Hill.

Offline

 

#11 2014-06-08 23:07:31

 Gloran

Obserwator

Zarejestrowany: 2010-08-14
Posty: 820

Re: Informacje i Komentarze

Czy to znaczy, że mistyczna magia będzie tu trochę lepiej działać?

A i jeszcze jedno dość istotne pytanie, będziemy startować od zera?

Offline

 

#12 2014-06-09 05:10:47

Narrator

Narrator

Zarejestrowany: 2012-07-04
Posty: 3150

Re: Informacje i Komentarze

Tak i nie. Może zdarzyć się, że natraficie na miejsca, gdzie rezonans nie będzie pasował do waszego stylu czarowania, a to zamiast wam pomóc, pogorszy sytuację. Najczęściej czarowanie będzie "normalnej trudności".

Niezależnie czy chcecie grać człowiekiem, magiem czy czarownikiem, dostajecie tyle samo exp na początek - 50xp.

Offline

 

#13 2014-06-15 16:18:22

 Oz

Obserwator

Skąd: Nowoczerkask
Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 722

Re: Informacje i Komentarze

Offline

 
http://www.wodhavoc.pun.pl/chatbox.php <- Pełny ChatBox

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
http://system-biletowy.pl