Zapraszamy do cieni Świata Mroku.
Narrator
Tutaj można rozmawiać na temat sesji.
-----
Ustalenia:
- Proszę pisać chęci, zamiary postaci, a nie że postać to wykonuje (czyn dokonany).
- Będę rzucał sobie w pokoju kośćmi i pisał wyniki w formie narracji na forum.
- Co do walki: Z npctami to próbuje to przyspieszyć (ci silniejsi wygrywają, a z szansami to będzie mechaniczna walka), a między graczami to proszę czekać na mnie. Jeśli ktoś rozpoczyna walkę, to niech ten drugi albo wycofuje się z walki albo czeka aż powiem że można się bić dalej (mechanicznie muszę to zrobić).
- Jeśli postać zatrzymuje akcję na więcej niż 3 dni, to przejmuje jej narrację.
- Theme, które umieszczam (czasami nawet muzyka) trwa scenę. Czym jest scena? Przykład dam... Darke przyjechał na zadanie z Hansem. Dałem tam theme. To theme ma miejsce od początku do momentu, gdy on z mężczyzną uciekł z miejsca. Zmienia się miejsce, sytuacja lub wydarzenie to koniec sceny. Wparował Donovan do Angusa? Kiedy wyszedł i zrobiło się spokojnie to theme znika.
- Przypominam, że to ma być połączenie Dramy i Narracji. Czyli kontroluje świat, robię wątki, ale macie pełną kontrolę gdzie iść. Oraz nie czekajcie jak np. opisujecie, że postać przeszukuje swoje mieszkanie i pytacie "Co znalazła?". Większość rzeczy możecie sami opisywać. Biedak, którego pobiliście nie będzie miał żadnej kasy, ale może mieć pół wypitą butelkę wódki.
- Wykorzystywanie specjalnych zdolności, w tym mocy, należy zaznaczyć *, a później pod swoją narracją opisać zaczynając od *. Dobrze by było zmniejszyć czcionkę, aby to ładniej wyglądało.
- Przez ten czas można dostać zakrzywienia czasoprzestrzeni, więc proszę uważać gdzie idziecie. Czasami będę próbował przedłużyć komuś czas co jest wcześniej, aby ci którzy są później się spotkali w tym samym czasie.
- Z walką to jest tak... opisuje swój atak. Robisz narrację, ale pamiętaj... kiedy walczysz na pięści lub z nożem to nie jest szachownica, gdzie się czeka na ruch wroga. Tutaj walisz pięścią. Wróg unika. Możesz nawet kilka ciosów zrobić, ale ja to uznaje za jeden mechaniczny cios. Różnica to strzały z broni i używanie mocy.
- Obrażenia działają tak jak podaje tabelka. Minusy oznaczają ile tracisz kości przy każdej kolejnej akcji. Obrażenia dzielą się na Niegroźne, Zabójcze i Poważne. Niegroźne to wiadomo - pięści, kopniaki czy krzesła (dla wampirów jeszcze strzały z pistoletów). Można je negować za pomocą Wytrwałości. Zabójcze to noże, miecze i pistolety. Tylko nadnaturalne istoty mogą neutralizować te rany Wytrwałością. Poważne to rany nadnaturalne - na przykład ugryzienie przez wilkołaka lub ogień dla wampirów. Tylko dla istot nadnaturalnych. Wampiry leczą rany tylko krwią, reszta nadnaturalnych albo odpoczywa albo używa zdolności do tego.
Leczenie ran niegroźnych dla śmiertelnych (i magów) - Poobijany do Ciężko Ranny, 1 godzina; Zmaltretowany, 3 godziny; Okaleczony, 6 godzin; Zmasakrowany, 12 godzin
Leczenie ran zabójczych dla śmiertelnych (i magów) - według tabelki życia - 1 dzień, trzy dni, jeden tyg., jeden miesiąc, dwa miesiące, trzy miesiące, pięć miesięcy
Leczenia ran są po kolei. To znaczy, że leczy się pierw najniższy stan, później kolejny. Przykładowo: Z zmasakrowanego do okaleczonego (przy zabójczych) pięć miesięcy leczenia. Później z Okaleczonego na zmaltretowanego (też zabójcze) to 3 miesiące. Więc aby przejść z zmasakrowanego do zmaltretowanego potrzeba 8 miesięcy leczenia.
Wampiry leczą zabójcze i niegroźne 1:1, poważne 5:1 na dwa dni. Wilkołaki regenerują zabójcze i niegroźne co rundę jeden punkt, poważne 1 na dzień. Magowie i łowcy są traktowani jako ludzie.
- Siła Woli zużywa się PRZED rzutem, to oznacza jak postać chce zrobić coś, co wie, że według zdolności może się nie powieść - to należy napisać w poście. Zużycie Siły Woli daje automatyczny 1 sukces, którego pech (1 na kości) nie niweluje. Poza tym Siłę Woli można wydać, aby zmienić akcję (z strzelania na unik, żeby uratować swoją skórę), zatrzymać chorobę psychiczną na scenę (przydatne wampirom klanu Malkavian) lub na turę zignorować minusy jakie dają rany.
Offline
Narrator
Pytanie do was - chcecie ukrywać ilość Punktów Krwi, Siły Woli, Kwintesencji itd.? Czy może być jak zawsze w Aktach? Gdybym miał ukrywać, to każdy gracz by musiał robić własne notatki ile ma, a jak nie będzie pamiętał to mnie zapyta, bo też będę zapisywał.
Offline
Obserwator
Mi to obojętne
Offline
Obserwator
A jak to wygląda ze Sferami/Dyscyplinami których użycia nie widać na pierwszy rzut oka? Bo jeżeli i tak piszemy je w sposób widoczny dla wszystkich to dla mnie nie ma sensu bawić się w ukrywanie czegoś co ma de facto mniejsze znaczenie
Offline
Narrator
No z nimi też by trzeba było pisać PW, że się je używa i tak dalej. Pytanie czy chcecie się bawić w ukrywanie wszystkiego.
Offline
Obserwator
Jeżeli nie będzie to miało wpływu na grę to spoko.
Offline
Obserwator
I tak mniej więcej wiemy kto kim gra i jaką ma moc więc... Nie ma to takiego znaczenia.
Offline
Narrator
To może zrobimy jak jest cały czas, ale ze zmianą taką, że jak ktoś chce ukryć użycie jakiejś dyscypliny/mocy, to mi napisze na PW. W tym też, że robi jakiś gest postacią, a to oznacza dla jego świty atak. No i rzeczy jak wysyłanie ludzi na przeszpiegi i takie tam.
Offline
Obserwator
Brzmi okej...
Offline
Obserwator
oki doki
Offline
Narrator
Przypominam, że istnieje zasada "wiecznej nocy" (dni są krótkie, a noce niekończące się), a to oznacza, że ja ustalam kiedy dzień się kończy lub niedługo ma świtać. Nie musicie o nic pytać. Kiedy uznam to za dramatycznie potrzebne, że ma niedługo świtać (brak czasu dla niektórych), to po prostu napiszę.
Offline
Narrator
Sądzę, że to będzie teraz wyglądało tak:
- Wątek Czerwonego Bimbru i innych pomniejszych spraw to taki Akt, który zakończy się w pewnym momencie - jak sprawa zostanie rozwiązana.
- Później będzie Przerywnik/Intermission, w którym m.in. odbędzie się Spotkanie Primogenu, bo coś tam Bykow chce. Prawdopodobnie po spotkaniu w mieście zostanie wywołana wojna (czy to między śmiertelnikami, czy nadnaturalnymi). Jeśli ktoś będzie chciał coś przygotować przed przerywnikiem, to będzie musiał zrobić to w "akcie" Czerwonego Bimbru lub napisać na priv, ale lepiej to pierwsze.
- Po tym przerywniku, prawdopodobnie, nastąpi Timeskip o kilka miesięcy. Gracze napiszą co ich postacie robią itd.
Offline
Narrator
Powoli się zbliża wątek Przerywnika, spotkanie Primogenu.
Wedle postaci:
Louis Cyphre - "skończy" swój wątek po spotkaniu z Księciem, chyba, że ma jeszcze jakieś plany, które wymagają odgrywki. Nie liczę spotkania z Feng Longiem.
Edward Moriarty - po załatwieniu sprawy Czerwonego Bimbru.
Michael Campbell - odnalezienie odtrutki dla Chloe.
Nikolai Rascelov - po załatwieniu sprawy z Castello.
Feng Long - teoretycznie skończył wątek.
Arthur Turner - załatwienie sprawy lekarza i Heunga.
Po tych rzeczach, jeśli gracz ma pomysł co dalej postać może robić, to niech mi piszę plany. Spotkanie/Przerywnik odbędzie się "za kilka dni", więc jest czas na zrobienie innych rzeczy.
Offline
Narrator
Już kończymy akt, niedługo powstaną tematy, gdzie gracze będą zapisywali swoje akcje podczas timeskipy.
Pytanie jednak mam do was i wolę, aby wszyscy się odezwali - obojętne to chujowa odpowiedź i będę zabierał expa za chujowe odpowiedzi.
Czy pasuje wam gra z Timeskipami? Jeśli tak, to jak długimi? Aktualnie będzie to timeskip "do Zimy" i tyle. Czy może wolicie grę z nocy na noc? Aktualnie to działało tak, że jest jakiś "wątek", który łączy jakoś wszystkie postacie, a później przerywnik, w którym przedstawiam kolejny i dzieją się czasami konsekwencje czynów w "akcie". Czy może wolicie grę bez takich aktów, czyli ciągłe odpisywanie, działanie co noc, określone godziny itd? Oznaczałoby to, że przeszliśmy by z klimatów bardziej pasujących do książki/filmu, a bardziej do "Aeris", czyli "codzienne odgrywanie".
Offline
Obserwator
Ye scurvy dogs! Yer know what we thing about Aeris!
Offline